Enneagram Practitioner

_

Ennneagram Practitioner ligger i kategorien videregående eller uddannelse. Undervisningen er en kombination af teori i plenum og praksis/øvelser i løbet af uddannelsen. Det er et krav, at kursisten har gennemført Enneagram Basic eller tilsvarende for at starte på Practitioner.

Uddannelsen skal bestå af minimum 8 dage (eller 64 lektioner eller 48 timer) inkl. certificering/eksaminering hos en IEA akkrediteret lærer/skole omfattende som minimum:

• Instinkter og instinktive varianter
  • Ego/Basisfrygt/Basisdrift
  • Super-ego/Indre kritiker
  • Harmonisk Triade/Konflikttriade/Triade for tab og modgang/Konflikthåndtering
  • Skyggesider/Blinde punkter/Triggere
  • De ni niveauer for selvindsigt/integration
  • Udvikling/Udviklingsveje/Særlige potentialer

Udover ovenstående emner skal uddannelsen indeholde øvelser/praksis i undervisningstiden til træning af det lærte, indsigter, udveksling og praktisk læring.

For at sikre et solidt fagligt niveau skal der også sættes tid af til øvelser/praksis uden for undervisningstiden, f.eks. øvegruppe, studiegruppe el. lign. svarende til minimum 20 timer i løbet af uddannelsen til træning af det lærte, indsigter, udveksling og praktisk læring.

Kursusbevis: For at kunne kalde sig Enneagram Practitioner, skal uddannelsesforløbet være afsluttet med skriftlig, såvel som mundtlig eksaminering. Med kursusbevis følger, at kursisten tilslutter sig IEA’s etiske standarder, som udleveres på uddannelsen.

Kursusbevis godkendt af Enneagrambrancheforening giver kursisten adgang til at deltage i enhver af Enneagrambrancheforeningens medlemmers Master classes og Enneagram Master uddannelser.